כסף לא קונה אושר ובריאות

הרבה זמן שמדענים חוקרים את הקשר בין עושר לאושר וההשפעה שלו על הבריאות.
לפי מחקרים רבים נמצא שמצב רוח חיובי והרגשה אופטימית משפיעים על המצב הנפשי ועל מדד האושר שמשליך גם על מצבנו הרפואי.במחקרים נמצא שכסף רב אינו קונה אושר אך גם מחסור בכסף לבטח לא תורם למדד האושר.

הקשר בין כסף קניות ואושר

במחקרים רבים מצאו שיש קשר בין המצב הכלכלי למדד האושר, וליתר דיוק יותר נכון להגיד שלהתנהגות הכלכלית יש השלכות על מדד האושר. במחקרים נמצא שאנשים עשירים אשר קונים בתדירות גבוהה לאו דווקא נמצאו מאושרים בחייהם, הסיפוק שברכישת מוצרים שונים נעלם דיי מהר ויש צורך לעבור למוצר הבא שיעורר את הריגוש, סוג של מחזוריות סיבובית של דריכה במקום.
אך אנשים במצב כלכלי יציב אשר מנהלים את הקניות שלהם בצורה נבונה נהנים מחווית בזבוזים מעצימה יותר אשר מעלה את הריגוש מחווית הקניה, ומרימה את מדד האושר.

אז לא כדאי להנות מקניות?

חווית הקניה של מוצרים חדשים היא חוויה שמעצימה את מדד האושר כך שכדאי כל עוד יש לכם את היכולת הכלכלית לבצע רכישות וקניות ולהנות מחווית הקניה, אך כדאי לעשות זאת בתדירות כזו שלכל מוצר שתקנו תהיה משמעות וערך עבורכם. וכך גם ההנאה מהמוצר אשר אתם רוכשים תישמר לזמן ממושך יותר.

האם יש מוצרים אשר משפיעים על מדד האושר?

מוצרים אשר משפיעים על מדד האושר הם בעיקר מוצרים אשר מתאימים לכם, ומוצרים שאתם מתחברים אליהם ומספקים לכם הנאה, בין אם אתם מתחברים לבגדים, מכוניות, מוצריי חשמל,מוצרים למטבח, מחשבים ותוכנות מחשב, תכשיטי זהב,
או עגילי חישוק יהלומים. כדאי תמיד לגרום לחווית הקניה להפוך לאירוע' והמשמעות היא שחווית הקניה לא תהפוך לחוויה שגרתית אלא לחוויהאשר שוברת את השגרה ובכך מגבירה את ההנאה ואת החוויה,
כדאי גם לזכור שרכישה של חוויות כמו חופשות ובילויים הם חוויות אשר נצרבות בזכרון ותורמות למדד האושר.

 

מאמרים נוספים
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן